SOVMORGON




Vaknade av att det prasslade i köket vid halv nio tiden. Det var Lasse som varit iväg på city gross och handlat. Lika bra det tyckte han eftersom vi hade lite på schemat idag. Efter frukosten så körde vi till Perstorps persien, Cassy och Sarah ( som sovit över) stannade hemma och lilla Cornelia hade inget val hon fick helt enkelt följa med. Väl i butiken i Perstorp så insåg vi ju att detta inte skulle bli något lätt val att välja markistyg. Vi gjorde som så att vi tittade runt och tog fram det vi fastnade för OCH kan man tänka sig vi hittade samma tyg på olika provbitar....nog första ggr vi är överrens så snabbt ( annars brukar det ju vara jag som bestämmer, hihi).Vi valde ut ytterligare några andra prover som vi fick ta med oss hem för att matcha mot huset. På väg hem igen var det ju lika bra att köra inom Bauhaus och köpa lampor till ytterdörren eftersom elektrikern kommer på tisdag så det blev också gjort. Måste säga att vi var hemskt effektiva på ett par timmar bara.
Hem och käka lite middag sen bar det iväg hem till mina föräldrar som håller på att sätta ihop ett pooltak till poolen och vi hade lovat att hjälpa till så klart. Inte för att jag kunde göra så mycket där mer än att sätta på kaffet typ, däremot fick Lasse ryka in så det var ju lika bra att lämna honom där så jag körde hem med Cornelia igen. Nu ska jag förbereda lite för ikväll tills Cilla och Kalle kommer. Tja, inte maten för den har faktiskt Lasse förberett men jag tar städningen och dukningen istället så fixar han maten, en fördelning som passar mig ypperligt.
Så alla vänner......trevlig lördag och så hoppas vi på det svenska eller norska bidraget ikväll ( fast jag personligen gillar inte det svenska)däremot tyckte jag att Armeniens låt hade ett skönt "gung"( var det nu aremnien?? Jag kommer ihåg att dom hette Inga & Anus iallafall ,blå kläder och en hemsk sminkning)Men jag säger ändå HEJA SVERIGE.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...