SÖNDAGSBESTYR

Ja, det blir svartare och svartare runt fönsterna....inget mer slarv från målaren så det var blåsten som ställde till det igår. Hela huset börjar få en rejäl ansiktslyftning, helt klart annorlunda men jag tror att det blir kanonbra när det är klart. Eftersom det varit så fint väder så har man hållt på en massa ute i trädgården. Plötsligt när man stod i trädgården så såg man en gammal bekant inne hos grannen....där stod det en gammal kompis som heter Tomas. Hans dotter Wilma var inne och lekte med grannens tjej Fillipa( eller hur det nu stavas)Ibland är världen liten, honom har jag inte sett på 12 år minst och plötsligt står han och kallar på sin dotter som för tillfället var inne hos oss. Snacka om att man blev paff och han likaså när jag sa - Men hallå Tomas.....!!!!!Hade massor att fråga och prata om på 10 minuter.
Cassandra har varit på kaninhoppning med popcorn och det blev lite hinderbana i trädgården när hon kom hem därifrån, sen var kaninen helt utmattad ,så utmattad att vi kunde klippa klorna på honom detta brukar annars vara världens pass och man är glad om man får några klor klippta..MEN nu gick det bra.
Veckan som kommer är intensiv som sören, långa dagar och få pauser och detta bara för att det är skolavslutning på tisdag och jag har medvetet inte satt in behandlingar denna dagen. Förhoppningsvis så blir det BAKKEN på Tisdag, no rain please. Sen är det ju snart midsommarafton...inte sant så snabbt ens liv rullar på, hinner inte med ,kan någon bromsa tåget????
Ha en härlig vecka gott folk, glöm nu inte handla hem lite böcker, spel, sommar musik m.m hos CDON, ( klicka på länken här på min blogg)
PUSS OCH KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Philippa :-)

tina sa...

TACK

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...