UNDERBAR DAG

Lite bilder från dagen
Vi börjar med skolavslutningen på skolan, något långdragen avslutning kan inte förstå varför så mycket tal till alla ungdomarna....dom lyssnar ju inte ändå.
Gör uppvisningarna, sjung några sånger och sen GLAD SOMMAR. Varför måste det tvunget ta en timme???Alla stod ju och skruvade på sig och ville bara därifrån.

TJUSIGA TJEJER...går dom verkligen bara i 5:an ??

När sommarlovet äntligen började så packade vi in oss i bilen och körde till BAKKEN.
När vi kom dit kl.12.00 så visade det sig att stället först öppnade kl.14.00 men det var väl bra tyckte vi då kan vi ju äta middag i lugn och ro, hittade en kanon restaurang med ett gigantiskt buffebord med alla danska specialiteter, mmmmm vad gott. Mäta och belåtna gick vi sen på karuselltur....tja jag ska ju vara ärlig och erkänna att det var många karuseller Men jag åkte inte dom vildaste ..ånej jag tror ju att jag ska få hjärtstille när jag spänns fast...usch gillar det inte och då har man bott i L.A och åkt värsting grejorna tusen ggr...skyller på att man blir klokare med åldern eller kanske fegare. Nåja vi var lyckliga iallafall.

Tur barnen är så stora så dom kan åka allt själva.


Sen hade det ju kommit en ny karusell som heter TORNADON på Bakken. Självklart så stod jag på marken ,Cassy stod brevid mig och var osäker om hon skulle våga. Jessica,Kajsa,Sanna och Linn gick upp först....åkturen tog 30 sekunder och när dom kom ner på marken igen så sa Jessika - Såja, nu vet jag hur det känns att åka i en torktumlare. Cassy blev jättesugen och åkte med Kajsa, Linn och Sanna . Dom han knappt komma av förrän dom ville upp igen...denna gången fick ungarna åka själv för nu var kajsa också kräkfärdig. Jag nöjde mig med utsikten.




Framåt kvällningen när vi åkt allt ca 7 ggr så var det faktiskt jätteskönt att hoppa in och sätta sig i bilen och köra hem, vi var hemma på en timme så det var verkligen värt att ha bilen med, det är ju trots allt skönt att kunna komma hem snabbt.
Tomorrow is a new day

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...