ÄNTLIGEN


Idag är det skolavslutning för Cassandra,himlen är iallafall blå och inget regn.
Jag väckte henne lite tidigare så hon skulle hinna göra sig fin idag. Hon ville ha lockigt hår..men eftersom hon är frisörernas mardröm så blev hon även min. Hennes hår är så tjockt så tjockt och alldeles jätteglansigt så det var ju inte en lock som stannade kvar mer än 2 sekunder. Beslöt oss för att platta det istället och det gick mycket bättre...plötsligt börjar hon luta sig mot mig och jag sa -Cassandra du kan inte stå upp på mig så för då kanske jag bränner dig med platttången samtidigt som jag puttade henne ifrån mig....då kände jag plötsligt att hon blev helt lealös, jag slängde iväg platttången tog tag om Cassy och la henne ner på golvet. Hennes blick var fastfrusen rakt fram och hon sa....jag ser så konstigt, allt är grönt men du är silvrig. - Blunda ett litet tag sa jag medan jag lyfte upp hennes ben i luften. Nån minut senare kunde hon lägga sig i soffan lite blek om nosen och lite gråtig så klart. Alla som svimmat vet vilken obehaglig känsla det är. Efter ett litet tag piggnade hon till igen och vi fortsatte, nu mår hon bättre.
Det är säkert all nervositet som släpper nu ,en dag som hon längtat efter så länge och äntligen är SOMMARLOVET här. Nu blir det till att sätta fart lämna Cornelia på dagis, till skolan på avslutning ,hem och byta om för att sen köra in till BAKKEN, vi tar bilen över man kommer hem snabbare i kväll och det är ganska skönt att slippa tåg, båt och buss innan man är hemma igen, det är ju trots allt så att imorgon är det en helt vanlig dag igen.
Trevlig dag gott folk.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...