DINOLAND

Hade bestämt med Jessica att vi skulle åka till Dinoland i Åstorp idag vilket vi gjorde. Stuvade in oss i bilarna och åkte iväg. Alltså man blir nästan bedrövad av att behöva betala inträde till ett sånt ställe....vilket skämt hela den här parken är. Jag var här förra året med tjejerna och jag vet att jag då tänkte att hit ska vi inte igen och ändå så stod vi här igen året därpå. Inträdet 70 kr då fick vi 3 karusellbiljetter ( wow )och ville dom åka mer så kostade det en 10:a. Så långt är väl allt ok MEN sen dinosaurierna..jösses den ena var söndrigare än den andra målade i lila,blå och helt overkliga färger och i skit dåligt skick om jag nu ska vara ärlig. Sen har dom ju då karuseller...typ 3 stycken, en hoppeborg och en studsmatta och deras djurpark bestod av 4 stakars kaniner i bur den ena mer loppäten än den andra. Tåget som går en ggr i timmen var ju även det ett skämt, inget förändrat senaste året. Själva upplägget av tågresan är väl lite trevlig OM dom satsat lite mer på dom olika inslagen som tex pepperkakshuset -ett hus mer fallfärdigt än allt annat, Rödluvan och vargen (?!) Total katastrof. Jag kan förstå att det är svårt att få detta stället att gå runt med tanke på kvalitén av allting. Nu blir det inget mer DINOLAND för vår del.
Käkade på Mc Donalds innan vi körde hemåt igen. Solen värmer och dom stora tjejerna är och badar hos mormor och morfar , småttingarna leker med bratz och jag möblerar i källaren mellan varven att jag sitter ute och bara gottar mig.
Lite bilder från Dinoparken




Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...