LITE HJÄLP INNAN SEMESTERN


Telefonen har ringt som en galning....plötsligt vill alla ha hjälp och det slår aldrig fel att det blir så sista veckan innan man går på semester. Jag fick säga
-Tyvärr det är fullt hela vecken ut till många som ringt igår och idag. Sen kom jag på en sak...jag hade en kund som ringde och bönade och bad om hjälp innan torsdag då hon skulle på semester och hur mycket jag än vill trycka in henne så kunde jag helt enkelt inte. DÅ kom jag på det..Jag ringde min kompis Cilla som är en duktig massör (Kate har ju semester )och frågade om hon kunde tänka sig att komma hit och ta några kunder och det tyckte Cilla var en kanon ide så jag ringde upp till alla kunderna som jag fått neka tidigare, berättade planen och plötsligt hade Cilla 4 kunder inbokade imorgon och ev fler på torsdag.
Gu så skönt, en sten lättade från hjärtat för hur det än är så tänker man många ggr på kunderna i första hand och sig själv till sist och om jag inte varit så ordentlig denna veckan så hade jag nog tryckt in kunderna den tiden som jag egentligen behöver få näring i kroppen, men det är till att stålsätta sig och säga NEJ och tur var det nu att det löste sig ändå. Härligt!
Nu ska jag snart kämpa på igen till kl.20.00 sen är det BARA två arbetsdagar kvar ( vissel, vissel)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...