FILMTAJM

Ja, igår blev det filmtajm verkligen. Herrbjörn kom in med en film och frågade om vi ville se den för han kunde inte se den förrän senare eftersom Louise såg nån annan film. Visst tänkte jag och Lars vi ser den först och sen ser vi Män som hatar kvinnor. Barnen var ju upptagna med att leka med kompisar så vi slängde oss i soffan. Jag säger bara.....vilken kanon film den första var också, en Clintan film -skitbra. Här snackar vi film med twist, kan varmt rekommendera er att se den.
Clintan är ju både en bra skådis och en bra regissör. Se den, ni ångrar er inte.


Efter den filmen så förberede vi Cornelia för sängen och stoppade om henne innan vi fortsatte med nästa film Män som hatar kvinnor och tänk att få se två kanon filmer på samma kväll ,inte dumt alls. Män som hatar kvinnor var ju också otroligt bra, rå men bra. Det var längesen jag läste böckerna och det var kanske tur för annars brukar man tycka att filmen inte stämmer överens med boken. Nu tyckte jag att dom fått med allt av det som jag kom ihåg av boken. Självklart rekomenderar jag denna filmen också och jag är så nöjd att jag äntligen fått se den och när FLICKAN SOM LEKTE MED ELDEN släpps på bio då ska jag vara ute i tid och gå och se den direkt.

Nu är det snart dax för att köra Cornelia till alla kalas, tur att dom inte var samtidigt. Lars är i Mölle och sätter upp instrumenten inför en bröllops spelning som Bomix orkester har ikväll,så jag får låna föräldrarnas bil för att hinna med kalasen. Ett mellan 11-13 och det andra 13-15 ,pust tur att barnen bor i nästan samma kvarter. Ha en skön lördag.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...