JAG FEGA UR

Som alltid när jag sitter hos frissan så bangar jag ur...visst ,visst det blev rejält tilltaget på topparna och något mer markant lugg men, man ser fortfarande likadan ut som för 20 år sen ( mer rynkor dock förstås )
Min frisörs man hade räddat en kattunge ur ett träd på morgonen och när jag kom så sprang den lilla söta bondkatten omkring runt hans ben, vart han än gick. Tyvärr var han allergisk mot katter och kunde inte behålla den så under tiden jag blev klippt så hade han ringt runt till alla möjliga tänkbara ställen som kunde ta emot katter men ingen ville ha den här lilla kisen som kanske är 12-15 veckor gammal. Eftersom jag är en katt människa så började ju mitt hjärta att blöda för denna krabbat som sprang fram till en så fort man kallade på den, jag tog upp den och gosade in huvudet i pälsen eftersom jag också är allergiskt mot korthåriga katter så ville jag se om jag reagerade och direkt så började den spinna. Den här katten var så otroligt tillgiven och van vid både människor och djur för den lekte på med Katarinas ( frisörens ) valp och var inte ett dugg rädd. Så nu är frågan.....ska vi bli katt ägare?? Jag gillar egentligen inte "vanliga" bonkatter utan tycker mer om dom som har långt hår, men den här var ju för läcker. Hrm ,får tänka ,jag har redan pratat med Lars som väl inte är emot det men problemet ligger ju på VAR VI GÖR AV KATTEN NÄR VI ÅKER BORT? Ja,ja vi får se, kanske den redan fått et nytt hem, kanske någon har efterlyst den. Får se vad som händer, ni lär ju få veta det här på bloggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Våra barn hade älskat att vara kattvakt. Även om inte jag är en kattmänniska tror jag nog att vi skulle klarat av kortare perioder. Din Granne - som också är nyklippt!

DN sa...

Katten kan oxå åka på semester fast till varberg..? Fast kanske blir han förvirrad och försöker hitta hem?:O

Tina sa...

Kan man få det skriftligt och undertecknat ???
Tina

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...