RIDSKOLA

Upp tidigt och iväg till ridskolan med Cornelia. Vår förhoppning var att Cornelia inte skulle fåm Linus att rida på idag med tanke på hur han betede sig sist, dock grusades våra tankar när vi fick reda på att man alltid har samma häst 2 gånger. Tusan tänkte jag men denna gången visste jag ju vad som väntade och eftersom inte jag var lika nervös denna gången så var det som om Linus kände av det och höll sig lugn + att han fick lite hö att tugga på. Ryktning och sadling gick smärtfritt och till den stora glädjen så skulle ungarna rida i padocken och inte i skogen så Linus skötte sig exemplariskt idag. Cornelia skrittade över hinder ( eller rättare sagt skulle skritta men Linus hoppade ) och det gick jättebra och ännu en lördag morgon har jag fått motion (springa sidan om hästen)ha,ha.
Nu blir det en dusch och sen i eftermiddag ska jag köra Cassy ,Lillemor och Malin till Väla så dom kan gå där några timmar. Stora tjejerna nu som ska fika på Väla och kolla runt själv

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...