HEM IGEN FÖR ATT SNART VÄNDA I DÖRREN

Kommit hem från Köpenhamn igen. Mötet med prästen gick bra och vi valde ut fina psalmer till mormors begravning. Jag fick en stor klump i magen när vi gick in i kyrkan och började nästan gråta redan då bara av att föreställa mig mormors kista stående framme i gången. Det som var värst var placeringen av stolarna ända in där kistan ska stå, men prästen lugnade mig och sa att det gick bra att sitta längst fram men med ryggen mot folket. Pust, jag hade annars känt mig utstuderad i sorgen.
Nu håller jag på att planera sittplatserna inför morgondagen och blev så glad när jag faktiskt lyckades få till 20 platser, den lyckan var inte så långvarig när Lasse sa att vi faktiskt skulle bli 21 ......och var ska jag trolla fram den sista sittplatsen????
Nu ska jag in i duschen för jag ska ju ut på after work om ett litet tag.
Trevligt men just nu känner jag mest för att bädda ner mig i soffan och titta på en spännande film ikväll och ta det lugnt innan stimmet imorgon.
Stressande i en redan stressad tillvaro.
Men vi är många kockar och diskare så jag kryper kanske in i ett hörn imorgon kväll.
Trevlig fredag

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...