KLUMP I MAGEN

Min mor ringde, hon berättade att läkaren ringt från avdelningen där mormor ligger.
Läkaren tror att det kanske inte är så långt kvar för lilla mormor. Hjärnan snurrar på mig...vad gör vi sa jag till mor..åker vi direkt eller? Tänk så enkelt det varit om mormor nu bott i Helsingborg, då hade man slängt sig iväg direkt.Jag bokade av alla mina kunder som jag har imorgon för vi bestämde mor och jag att åka direkt imorgon bitti. Det är ju inte så att mormor är själv inne i Köpenhamn, både Bodil och Gert är hos henne ( halv släkt )och ringer så fort det blir någon som helst försämring. Usch ,jobbigt även om man visste redan när vi var hos henne sist att nu var nog dagarna räknade så blir det så mycket mer påtagligt när läkaren ringer och säger att nu är det kanske dax. Jag har som tur var det mycket lugnt nu så om något inträffar så kan jag slänga mig i bilen. Samtidigt som jag bara vill kasta mig iväg nu fallifall så känns det samtidigt bättre om man kan åka in imorgon och stanna hela dagen hos henne, åh fanken vad jobbigt det är. Jag vill INTE att hon ska gå bort utan att jag och mor hunnit in till henne, mitt hjärta skulle blöda av sorg isåfall.
Håll ut mormor, håll ut

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...