TRÖTT & FRUSEN

Har tillbringat kvällen i soffan och känner mig nästan lite febrig, är det min hostande far som smittat mig med något trisst virus???Han satt och hostade sig igenom begravningen. Nä, jag tror att det snarare är så att det är alla spänningar inför denna dagen som släpper och hur trisst jag än tycker att allt är så har ju ändå en stor del av klumpen imagen släppt, så jag tror att det är därför som frossan kommer krypande över mig.
Imorgon har jag det lugnt och tänkte börja julpyssla...vill ha upp ljusstakar och gardiner och försöka få lite december känsla....fast det blir ju skitsvårt att hitta jul stämningen när det är 9 plus grader ute.
Direkt kom tankarna på mormor igen ,hon älskade julen och hade hela lägenheten full med tomtar redan den 1 december, överallt tittade tomtarna fram. Som barn tyckte man att det var jättespännande att hitta alla tomtarna och sen blev det mina barn som letade tomtar när vi hälsade på. Mormor fick inte uppleva sin 90-de jul, men det var bra nära...........

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...