INTENSIV KURSDAG

BODYSUGARING, det heter den nya vaxningsmetoden som jag fått lära mig idag.
En mycket intensiv kurs som bara har gått ut på att öva , öva, öva.
Det är en helt ny unik metod där man vaxar med an blandning av socker, vatten och citron. En smet som påminner mycket om honung både till färg och konsistens.
Riktigt kul och tro mig inte alls så farligt att få som jag trodde. Våra modeller kom ju inte alla så vi fick ställa upp själva med diverse kroppsbehåring. Ritz Ratsch och sen var det klart.
Nja, kanske inte så enkelt men väldigt enkelt ändå. Kursen började kl 10.00 och var klar kl.17.oo och då hade vi bara hunnit ta en snabb fika så nu måste jag ha mitt kaffe.
Söker nu frivilliga som kan tänka sig bli av med div. kroppsbehåring..... :)
Enl. mina kurskamrater som tydligen var ganska medvetna om det här med brassevaxning tyckte att denna metoden var det bästa dom varit med om när det gäller vaxning.
Lite nervös var man ju allt ibörjan när man skulle rycka bort håren från vissa områden, mest för att man nog själv kände sig obekväm men herre gu ...den känslan försvann ju snabbt och sen ryckte man på av bara farten.
Tro mig, kändes helt ok.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...