ALLT OCH INGENTING

Idag har man gjort allt och ingenting. Eller hur man nu ska säga. Började med dansskolan, hem och gräddade våfflor, iväg till Bauhouse och köpte en ny postlåda eftersom vår blåst sönder i senaste stormen ( nu ska vi bara få den på plats också ).
Jag var och tittade på en cykel som jag hittade på blocket och det är ju en historia i sig. På blocket var det bild på en vit snygg Monark cykel, ett år gammal och felfriför 1800 kr. Ringde killen - Hej jag är intresserad av din vita monark cykel som du har på blocket.
- Den är svart svarar killen som bryter .
- Eh ok, svarde jag. Är den kvar då?
Jodå cyklen var kvar och jag brutade ner priset till 1500 kr eftersom jag kunde komma och hämta den direkt.
-Var bor du frågade jag killen
-Vet du var ÖB ligger sa han
-Ja det visste jag ju
-Men kom dit då så kommer jag dit med cyklen
-Hrm sa jag då jag började fatta misstankar. Du sa jag, jag undrar om du har papper på cyklen.
-Ja sa killen, HANDSKRIVNA
-??????? Det är inte så att cyklen är stulen frågade jag.
-Nä, varför trodde jag det undrade killen.
-En cykel som är ett år gammal, inga kvitton och vi ska träffas på ÖB?!
-Ja, men kom hem till mig då sa killen och gav mig en adress.
Sagt och gjort jag och Lasse körde dit och för det fösta så fanns inte det husnummer som kille uppgett och när han sen kom med cyklen så var den förvisso svart MEN fan inte ett år gammal.
-Du, den här cyklen är ju betydligt äldre än ett år sa jag till honom.
- Jag har haft den i 7 månader sa killen
-Ja DU har haft den i 7 månader sa jag men cyklen är ju betydligt äldre än så , det ser man ju på däcken sa jag.
Men hallå, hur tänker man då när man ska sälja en cykel???
Blev ju så klart inget köp för det var ett jävla rövar pris.
Snorungar.......

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...