JAG AVSKYR SPINDLAR

Min kund kom tidigare och det är jag glad för nu i efterhand. Går in på mitt behandlingsrum och ser bara nått svart i höger ögonvrå.
På väggen sitter det en gigantisk spindel, så stor så jag fick kalla kårar och hjärtklappning.
Jag tittar på min kund och säger - Är du rädd för spindlar?
- Nä svarar min kund som är en äldre dam, inte speciellt.
- Kan du ta den där då som sitter på väggen säger jag och pekar ( shysst fråga till en äldre kvinna eller hur )
Min kund tittar åt det hållet jag pekar och utbrister
- usch, jag har aldrig sett så stor spindel ( tack för den tänker jag ), sen säger hon till mig att hämta dammsugaren.
-Aldrig i livet säger jag, dammsugaren är för långt bort då hinner den nog smita.
Går istället ut och tar en tjock tidning, går in igen och samlar mod innan jag dänger till spindeln.
Pust vilken tur, den dog på ett slag :-)
Fy vad den var stor och min kund poängterade igen att det var det största hon sett på länge.
Hon sa - Den var en riktigt bamse.
Jo tack, det kan jag bara hålla med om, jag såg nästan hur spindeln vässade sina tänder redo att anfalla mig.
Resten av den timmen satt man bara och glodde runt på väggarna efter fler.
Fy vad jag avskyr dom djuren och speciellt när dom kommer upp i den storleken.

2 kommentarer:

Ethel sa...

Synd att det inte var när jag var hos dig, för jag är inte rädd för spindlar tar dem gärna med en bit papper. Bara jag slipper och klappa katter:))))))))))))))))

Anonym sa...

aahh det är därför det regnar så mycket... det måste ha varit många spindlar denna sommar och höst :)

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...