OH SHIT

Ibland eller rättare sagt oftast har man ju en förnimmelse när man ska åka iväg att man glömt kaffekokaren, platttången eller strykjärnet och man vänder alltid tillbaka för att springa in och kontrollera så det är släckt, vilket det nästan alltid är. Känner ni igen den känslan?
Igår när jag släcktre ner mitt jobb så hade jag inte alls den förnimmelsen, utan rusade upp för att fixa kvällsmat till tjejerna och mig. Hade inte någonsom helst tanke på jobbet sen.
Imorse när jag skulle ner och tända upp och sätta igång solariumet så tyckte jag att jag doftade stearin.
Oj då, jag hade visst glömt att blåsa ut ljuset i hallen. Tack och lov var det ju ett stort , högt och brett ljus och det syntes inte att det varit tänt hela kvällen och natten MEN gu vad jag plötsligt fick ont i magen.
Ljuset är ganska mörkt också så man ser knappt att det är tänt och det var första gången som jag tände det igår och är ju inte van vid att blåsa ut just det ljuset och tänkte helt enkelt inte alls på det.
Okej, nu vet jag att även det ljuset ska kollas.
Annars ibland när jag lagt mig på kvällen så kan jag bara få för mig att - Herre gu, blåste jag ut ljusen...( man springer ner och kollar och så klart är det släckt ) Synd att jag inte fick den känslan igår.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

ålderen kommer till sin rätt;)

Anonym sa...

Känner igen det. Släckte stängde o låste jag?

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...