EN TANKE....

Går till min kära mormor som idag avled för 3 år sen. Lite kusligt och konstigt var det idag. Började dagen med att jag skulle sätta på musik på jobbet. Jag har musiken på min telefon och just idag fick jag inte igång musiken. Lite stressad sprang jag in på cillas rum och rykte loss hennes stereo. Kopplade in den på mitt jobb , slet ut lådan där jag har alla gamla cd skivor. Bara tog en skiva i högen och slängde i den i stereon. Pust, han precis klar innan min kund kom. Vad hör jag då spelas.... Jo en låt som jag så gärna ville att dom skulle spela i kyrkan på mormors begravning ( vilket den danska kyrkan inte ville ) Jag frös nästan till is, hade helt glömt bort denna melodin tills nu. Behandlade min kund och hade tårar i ögonen. Hur kom det sig att jag valde just den skivan just idag på hennes dödsdag och hur kom det sig att musiken i min telefon inte fungerade just då ? Lite spooky faktiskt och det slutar inte där, nä för när jag provade att spela musiken via mobilen efter lunch DÅ funkade det utan problem. ???? Mycket märkligt och väldigt konstigt. Skivan jag valde tillhör nämligen inte nån favorit skiva iheller utan jag bara tog den trots att den låg nästan längst bak . Var det nån som ville säga nått ?? Sov gott mormor, du är saknad .



Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...