DJURSJUKHUSET

Precis hemkommen efter en jävla pers. Busen blev plötsligt jättehostig här ikväll och verkligen fick kämpa efter att få luft. Jag ringde hans veterinär som givetvis hade stängt, Ringde djursjukhuset.....du har nu plats nummer två i kön..........du har nu plats nummer två i kön....... Fan tog ju en evighet innan dom svarade kändes det som ( fast det kanske tog tre minuter ) Berättade för dom hur det stod till med Busen och hans sjukdomsbild med hjärtat och dom sa - KOM IN MED HONOM DIREKT.
Slängde mig och Busen in i bilen och körde som en galning till djursjukhuset med en hund sidan om mig som knappt kunde få luft. Vi kom in direkt. Röntgen visade att han hade ett kraftigt lungödem, lungorna fyllda med vätska. Hur kunde det bli så illa ? Och hur kunde det gå så jävla snabbt ?
Förklarade att han var hostig och andfådd på morgonen fram tills han kissat av sig och att det sen blev bättre framåt dagen. Detta var typiskt för hjärtpatienter sa dom men nu tryckte antagligen något kärl som gjorde att det blivit som det blev.
Busen var jätterädd och orolig och jag försökte så gott trösta honom som jag kunde. Han fick morfin och vätskedrivade och efter ett litet tag lugnade andningen ner sig. Veterinären kom in och sa att dom behöll honom över natten och mest troligast två till tre nätter till för att ha koll på hans lungor. Blev han bättre så fick han komma hem igen. Usch, fatta hur jävla jobbigt det var. Att vara barnvakt till mina föräldrars hund och hamna i den situationen. Nu ber jag bara till gud att han ska klara sig, bli frisk och få komma hem igen.
Usch, jag vill INTE behöva ta ett beslut om något annat.
Får ringa mina föräldrar imorgon när jag pratat med veterinären.
Det var jävligt tungt iallafall att lämna honom kvar där, han ville bara följa med mig hem igen och gnydde när sköterskan tog ut honom från rummet.
Stackars Busen, ska han få stanna där nu i flera dagar och vara själv utan oss.
Skitjobbigt och då är det inte ens vår hund. Men det var tur vi åkte in så snabbt som vi gjorde sa veterinären, han hade inte klarat natten så illa däran var han :-((
Gode gud, gör så han klarar sig, gör honom frisk och låt han få ta emot mina föräldrar när dom kommer hem från Thailand. Jag ber dig av hela mitt hjärta.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...