DET LÖNAR SIG ATT SÄGA IFRÅN

Igår skickade jag ett mail till Cornelias lärare .
I vanlig ordning stod jag och en annan förälder och väntade på att barnen skulle få komma ut.
Allt som oftast är dom sena .
Klockan 14.07 gick en av föräldrarna in och hämtade sitt barn.
Jag var på väg också men just då släpptes de ut.
(Klockan 14.00 är det dom normalt ska sluta)
När eleverna kom ut frågade jag dom varför de var så sena denna gången?
Jag blev helt överfallen av 6-7 tjejer som då berättade att dom fått stå kvar och lyssna på vad lärarna hade att säga till de som busat.
Som sagt, när vi kom hem från skolan skickade jag ett mail till läraren ( som var sjuk denna dagen )
och ifrågasatte hur det kom sig att barnen sällan släpptes ut i tid och förklarade vad som hänt denna dagen.
Ifrågasatte också gruppbestraffningar och påpekade min mening om detta förfarandet.
Till svar fick jag efter ett tag via mailen att hon pratat med lärarna och enl dem så hade de inte alls pratat om busiga barn.???
Märkligt, så då ljuger alltså minst 7 av barnen.
Riktigt så svarade jag ju henne inte tillbaka förstås men det var min tanke.
Som sagt, nu till dagen.
Var i vanlig ordning i god tid och väntade, döm av min förvåning blev barnen utsläppta strax INNAN två idag.
Strax därpå kommer en av lärarna ut till mig och säger
- Tycker du att vi blir sena och du ska iväg så får du komma in och hämta . Barnen ville inte avsluta sitt arbete igår så vi blev lite senare än vanligt.
Yeah right.... det var därför dom stod upp vid bänkarna i sju minuter igår, märkligt arbete.
Mitt svar - Jaha. för enl en massa barn så hade de stannat kvar för att lyssna på bestraffning till de som busat.
Läraren - Nää, det gjorde vi innan och det tog bara en minut, det gjorde vi inte då.
En elev lägger sig i och säger - Men så var det inte alls, vi fick visst stå kvar och lyssna när ni pratade med de som busat.

Ja, då undrar jag VEM ljuger?
Men som sagt det lönar sig att säga ifrån. Idag var alla lyckliga över att få sluta i tid.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...