SHOPPING

Varit ute på lite kvälls shopping . Naktdelen med Egypten är att det är lite små läskigt att gå ut på kvällen och kolla i alla affärer . Inte för att dom är påflugna och tjatiga männen här utan mest för att dom är väldigt mycket på cassie.
Inte på så att dom tafsar men alla vill prata med henne och tittar på ett litet obehagligt sätt och man får lite känslan av att snart kidnappar dom henne.
Även Cornelia får en hel del uppmärksamhet för sitt blonda hår och blå ögon och alla vill prata med henne också, dock inte lika nyfikna eftersom hon är ett barn.
Iallafall, var vi ute och shoppade lite.
I samma mening som jag nu skrivit att det är lite obehagligt så måste jag ändå skriva att många av männen här är väldigt trevliga och skämtar med en en hel del.
Dom är nog inte så vana av att kvinnor ( jag i detta fallet ) prutar och går på men det är bara att titta djupt i deras ögon och blinka med de blå så brukar det gå :)
Hade gatorna varit lite mer upplysta så hade det inte upplevts lika läskigt att gå här på kvällen men det är ganska mörkt på vissa ställen.
Jag trodde inte heller att här skulle finnas nått att handla i Egypten men tji fick jag, här finns massor ...... Och billigt :)
Två av mina fynd idag






Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...