FREDAG

Snacka om en rörig och förvirrande morgon. 
Igår kväll ställde jag väckarklockan själv eftersom Lasse inte var hemma och inte kunde väcka mig som han brukar göra på morgonen. 
Vaknade av att klockan ringde 07.15 och gick direkt för att väcka Cassie och Cornelia. 
Dax att vakna klockan är snart halv sju, sa jag.
Gick ner i köket , satte på kaffet och gick upp igen för att klä mig. 
Va?! Cassie redan uppe?
- Jag vet inte hur jag ska hinna med bussen sa hon.
- börjar ni tidigare idag då  frågade jag henne ( fortfarande omedveten om mitt misstag )
- Nä, svarade hon men klockan är ju halv åtta .
- Halv åtta.....????? 
Va!!!!!!
Shit , jag hade ställt klockan en hel timme fel. 
Fick upp Cornelia i en hast , fixade mackor till tjejerna för att dom skulle hinna få nått i magen.
Slängde ihop Cornelias gympapåse medan hon borstar tänderna o håret.
Klockan 7.50 sitter vi i bilen påväg till skolan, när vi kommer fram frågar jag henne var gympa påsen är ?
Suck, den hade hon glömt och jag skulle inte hinna hem och hämta den eftersom jag skulle ha kund 8.10 
Ja ja, du får gympa i dina kläder sa jag...
Skulle precis gå över vägen till skolan då det slår mig...,
-Men va fasiken ,du börjar ju inte förrän 8.40 idag sa jag till henne.
Seriöst ! ! 
Stressat helt i onödan. Vände på klacken och körde hem igen.

Ingen bra början alls .
 Sen kom min kund och det blev till att knåda lite .
Vad har mer hänt då ?! 
Jo , jag och grannen Herrbjörn var på systemet och i djuraffären på Väla.
Ikväll är vi utslängda .
Cassie o Malin ska ha party med kompisarna här och då får vi inte vara hemma. Vi har bokat in oss hos mina föräldrar och det blir inte bara övernattning där utan även lite middag. 
Min / vår fina tjej ska ha FF

 Ha skoj darling :)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...