EXHAUST-SYSTEM

Vad tusan betyder det tänkte jag igår när jag startade bilen och jag skulle köra till zumban med Cassie och Malin.
Exhaust system- regeneration Required now ....
Hallå, varför kunde det nu inte stå på svenska då.
Jaja, vilken tur man har en telefon att googla på då :-)
Cassie fick fram att det var något med avgassystemet som behövde återställas.
What ?!
Vi kom fram och hem igen utan problem till träningen iallafall och  i morse medans huset ( barnen sov ) så körde jag till Bilpartner och pratade med verkstadskillen.
Jodå, det var mycket riktigt filtret i avgassystemet som blivit igensatt. Fick tips att köra 20 minuter i jämn hastighet så skulle det nog släppa.
Så, jag körde en runda till Hyllinge och hem och plötsligt så klicka det till i bilen och den lät inte så aggressiv längre och texten på instrumentpanelen försvann.
Jaha, då har man lärt sig nått nytt då.

Snart är min ledighet slut och på tisdag , onsdag och torsdag och även fredag så är det späckat schema.
Får passa på att njuta lite extra av ledigheten nu då.
Börjar faktiskt bli sjukt rastlös, samtidigt som det har varit skönt att bara ta det lugnt också.

2 kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...