NEVER AGAIN

Var ju ute och köpte garderob på Jysk igår och idag satte vi igång med att sätta ihop den.
Säger bara IKEAs beskrivningar är 180 ggr bättre än Jysk.
Följde varje steg till punkt och pricka. La ut alla delar för att lätt kunna ha överblick. Märkte dörrar, gavlar med beskrivningens märkning för att INTE blanda ihop de olika delarna.
Tur vi har 60 kvm2 allrum så vi fick plats
För i det rummet garderoben ska stå fylldes snabbt
Fick i alla skruvar och började sätta ihop garderoben, var nästan klara då vi upptäckte att vi var tvugna att byta plats på gavlarna ( det stod ju inte i beskrivningen vilken som skulle vara på höger respektive vänster sida)
Plockar isär och sätter ihop igen.
Pust , sen kom vi till dörrarna som skulle häcktas på som köksluckor. Första gick jättebra sen började problemet. Dom andra dörrarna passade inte alls, dom var ju fem cm för högt upp över skåpets kant. 
Efter mycket klurande säger min far
- jag vet vad felet är ......
Ni måste vända på skivan i mitten, den är på fel håll.
Kollar beskrivningen och åter igen står det inte vad som skulle vara upp eller ner. Suck ! Det innebar att vi åter igen var tvugna att plocka isär hela garderoben IGEN.
Snacka om att man börjde bli galen nu.
Plocka isär och sätta ihop.
Sen börjde nästa problem och det var dörrarna. 
Tre av dem plockade jag ner igen och satte på igen medans Lasse körde och handlade. Mitt i allt gick strömmen.
Fick rätt på alla tre dörrarna MEN den sista dörren passar inte alls. 
Jag har satt på, plockat av, spänt, spänt upp , skruvat in , skruvat ut , plockat av, satt på osv. Och den passar ändå inte. Den behöver flyttas 0.5 cm mot ytterkantens gavel och hur man än reglerar så funkar det fan inte.
Men det andra fixade jag själv :)
Fan, en dörrjävel som inte funkar ?!
Så till alla er som tänker köpa nått större på Jysk , DONT DO IT . Deras beskrivningar suger. 
IKEA är verkligen busenkla att förstå , jämnförelsevis. 

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...