DOWNTOWN, POOL OCH EN GOD GRILLAD STEK

Det är så jag skulle beskriva dagen i korthet. Vi följer schemat :) 
Körde till Downtown och åkte till Fashion district där vi handlade lite smått o gott
samt en ny resväska .
Varmt så in i helsike och massor av folk och  efter ett par timmar var vi nöjda. 
Körde inom Ralhps för att handla hem lite mat.
När vi kom till huset , öppnade dörren och som vanligt ropade hello så var det en mansröst som svarade tillbaka ????
Det var definitivt inte Sammys röst och det kunde inte vara Seths röst då de är iväg.,,,,
Jag gick in och i köket möte jag Noha ,
Seths bror. Det visade sig att de kört inom här för att bada innan de skulle till ett bröllop . 
Så glad jag blev av att träffa Noha hans fru Karen och deras nu vuxna dotter Sjoshana. Sjoshana har jag inte sett sen hon var typ 10 år och Noha har jag inte sett sen jag flyttade från LA så de få minuterna vi träffades var fantastiska.
Karen träffade vi för 7 år sen när vi var här sist .
Känns fantastiskt att träffa alla dessa " gamla ansikten "
När de åkte bytade vi om och hoppade i poolen. Jobbar fortfarande på den knappt synbara solbrännan .
Framåt kvällen blev det en god grillad stek , hemlagad bearnaisesås och potatis.
Om vi öppnade en restaurang här skulle den LÄTT bli berömd.
Inga smaker någonsin oavsett restaurang är som de riktigt hemlagade smakerna och dessutom finns inte bearnaisesås här.
Mycket mycket gott :)
Nu är klockan här 19.30 och hemma gryr morgontimmen 04.30 .
Dagarna är alldeles för få nu som är kvar och det känns lite halv sorgligt att semestern snart är slut . Sen samtidigt behöver vi komma hem och fylla på en tom kassa.


Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...