DU HAR NU PLACERING .... .

Tillbringat halva dagen med att sitta i telefonköer till försäkringskassan  ( har ju inte använt mig av dem på minst 15 år ) och behövde lite information om HUR man gör nu för tiden när man blir sjuk.
Ringde även försäkringsbolaget där jag inte hade mycket att hämta efter 26 minuter i telefonkön där.
Sen gick samtalet till If där jag har en avbrotts försäkring och efter antal minutrar i kö där skulle jag bli vidare kopplad och då tappade jag all kontakt och fick ringa upp igen.
Efter ett långt samtal med en väldigt trevlig kvinna så insåg vi att hon inte hade hand om det ärendet jag ringde för och den personen som jag skulle prata med inte var på plats :(
Så 30 minuters samtal var egentligen helt i onödan.
Nåja, hon var iallafall trevlig och nästa vecka ska RÄTT person  ringa upp mig.
Kontentan av det hela är egentligen som jag kommit fram till efter dagens alla samtal är att det är bättre att vara anställd än företagare om man är eller blir ofrivilligt sjuk.
Ikväll blir det filmmys med tjejerna , Lasse är på fotboll.
Imorgon ska jag måla badrumstaket innan Roger sätter in nya lampor nästa vecka.
Får väl även ner på stan en runda imorgon och kolla in Hx festivalen .

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...