SÖNDAG

I går kväll kom Christel och Niklas en runda på ett glas vin , snack och lite spel; )
Trevligt , fast jag var jäkligt trött. Somnade vid 24 tiden och vaknade 7.30. Tog en kopp kaffe och beslöt mig för att gå en morgonpromenad. Det blev 5 km på 50 minuter 

Idag blev det  även 4 maskiner tvätt , städning av toaletter innan vi körde ut till Höganäs hela familjen till Kvickbadet.
Där badade Cornelia och Filippa ganska länge medan vi andra satt och små frös.
När vi skulle åka var vi hungriga och körde inom Garage som ligger vid saluhallen där vi åt.
Fantastiskt god mat, så det stället kommer vi besöka fler gånger. Sen att det var inrett som ett riktigt coolt typiskt USA bikerplace gjorde upplevelsen ännu bättre.
Därefter körde vi hem mätta och belåtna.
Släppte av familjen och körde ut tillsammans med Cassie till Hornbach.
Hon kollade tapet till sitt blivande syrum och jag kollade lite allmänt på Dusch dörrar och efter en avfuktare till tvättstugan.
Hittade inget intressant så vi körde till Bauhouse i Hyllinge.
Där hittade Cassie tapet och jag en avfuktare. Blev bara avfuktaren eftersom jag känner att jag inte riktigt hinner med att måla och fixa iordning hennes rum just nu.
Kräver lite förarbete och framför allt måste rummet tömmas från all skit.
Sen tittade vi på inredning och Cassie tycker att idén med att flytta upp tvättmaskinen i badrummet är en smart idé.
En tanke jag hade för ett tag sen och som egentligen är ganska smart.
Varför hålla på att springa i trappor upp och ner , asa på tunga tvättkorgar ner för alla trappor för att sen asa upp tvätten igen för att sen gå ner igen när man ska stryka.
Man kan ju ändå ha kvar dusch och en vask men slänga ur badkaret så är där ju gott om plats :)
Nåja , en idé som sparar VÄLDIGT mycket tid.
Men först skulle jag vilja ha klinker i förrådet nere på jobb så jag kan sätta in ett litet Fika bord så man kan sitta där nere och fika.
Många projekt som ni märker.....

Men en sak i taget och just nu pysslar jag med Cornelia som lyckats dra på sig feber 38.5 grader :(


Men nu , dagen i bilder :)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...