ÄNTLIGEN TORSDAG

Går tillbaka till helgen eftersom jag inte hunnit med att skriva på hela veckan.
Lördagen var lite crazy, Cassie skulle jobba och Lars hade spelning i Höganäs och jag skulle ha tjejkväll med några teamleaders .
Jag lagade viktväktarmat och viktväktar dessert eftersom jag ändå vill försöka hålla mig inom ramarna.
Det blev väldigt gott och mycket uppskattat. Sen började vi partaja, vi dansade hela kvällen och natten jag .Angelica, Madde och Petra.
Ha ha, vi var totalt crazy och det var längesen jag var med om en så tokigt rolig kväll.
Klockan 03.30 kom Lars hem från spelningen och han hade även hämtat Cassie.
Dom trodde nog verkligen att vi var galna :-)
Sen vet jag inte riktigt hur det gick till men plötsligt satt vi i köket och sjöng för full hals till Lasses gitarrklinkande .
Vi gick igenom hela sångpärmen från pärm till pärm och strax efter halv sex gav Lars upp och la sig medan vi andra fortsatte sjunga en timme till :-)
Halv sju på morgonen hoppade jag i säng och vaknade hyffsat pigg ändå vid halv elva tiden då jag gick upp.
Söndagen blev en lugn dag, tog en promenad men det var väl ungefär det jag gjorde, var ganska trött.
Måndagen - Jobb som vanligt men med ett inklämt besök hos en fantastiskt duktig barnläkare med Cornelia. Det blev EKG som var bra men hon ska ändå få ha ett 24 timmars timmars EKG på sig för att utesluta nått med hennes hjärta.
Den här så kallade känslan som Cornelia får från och till och ibland väldigt ofta är en form tror läkaren av panikångest. Tråkigt men sant har hon fått lite av mina arvsanlag där.
Tisdag- Jobb och denna dagen med ett inslag av utvecklingssamtal ihop med Cassie med hennes mentor.  Vi kunde inte få mer beröm för Cassie än vad mentorn gav oss, jösses !
Hon är så duktig och har toppbetyg. Sen fick jag se lite av hennes kreationer och det som chockade mig mest och som jag inte kunde sluta stirra på var en kostym som jag bara sett en skiss på.
Nu hängde den på en provdocka , färdig och ska användas i en show på konserthuset som skolan sätter ihop. Jag är så imponerad av henne.
Onsdag- Jobb och denna dagen tryckte vi in ett samtal med kuratorn ihop med Cornelia på skolan, för att prata om hennes känsla och vad hon ska försöka tänka på när det kommer.
Torsdag - JO men jobb som vanligt OCH idag en tur till tandläkaren med Cassi. Tänk hon är 18 år och jag får fortfarande följa med :-)
Pust , kan säga att det varit en jävligt stressig vecka och jag har inte orkat med mycket mer än att ta tvätten och plocka undan mellan varven sen har jag slängt mig i soffan. Helt död !
Fredag - Har en massa samtal att avverka med nya distributörer , städa av jobb och sen ska jag ta hand om mig själv. Lars åker till Tyskland med jobb och ska kolla på nån match, han kommer hem lördag.
Lördag och Söndag - Seriöst!!! det måste städas, fönster ska putsas, stakar ska upp inför nästa helg och ytterbelysningen ska kollas och hängas upp.
Kan lova att hela helgen kommer gå åt att bara fixa och städa putsa och polera.
Ett måste eftersom Lars sen även är borta hela nästa lördag.
Jag hinner inte med och nu kom Cassie och frågade när vi skulle fixa iordning hennes syrum !!!!!
Tja, 2017 kanske.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...