FROST

Wow ! Vilket fint väder det har varit idag.
Kallt , frostiga träd och sol
Underbart väder enligt mitt tycke som inte behöver köra bil i det eller jobba utomhus.
Morgonen började med att jag lovat köra Cornelia till skolan. Hoppade ut i bilen och skulle starta den och den var totalt stendöd :(
Vilken tur att jag avbokade mötet i dag då, för jag hade inte hunnit ner i tid.
Fick planera in att ringa assistans jouren så dom kunde komma när jag inte hade kund.
Av erfarenhet vet jag ju att bilen måste antingen stå på tomgång ett tag eller ut och köra efter att de startat upp den.
Sagt och gjort  , jag ringde och samma kille som alltid kom och hans första kommentar var - jaha då var det dax igen och log.
Skillnaden var att denna gången var bilen inte lika lättstartad och efter mycket om och men fick han till slut igång den.
Sen körde jag land o rike runt kändes det som.
Cassies skola hämta Cassie,  knutpunkten fixa busskort, Familia kolla skor till Cassie,
Väla och lämna väska hos skomakaren som skulle lagas, Rusta, Willys,  posten och hem igen till kunderna .
Pust ! Men bilen har rullat och jag har hunnit med en hel del smått och gott.
Nu sitter jag faktiskt i soffan , kollar på nått helt meningslöst program och tar mig ett gott glas rödvin och firar att det är helg igen
Lasse och Cornelia har åkt iväg för att spela pingis , Cassie springer på löpbandet och jag sitter här och känner mig så jävla onyttig och trött.
Ska ta en runda på bandet imorgon.
Har helt kommit av mig sen man började jobba. Orkar inte när man stått och masserat en dag, då vill man bara fisa i soffan och slappa för att återhämta dig.
Hade säkert mått bättre av att träna men vi tar det imorgon :)
Trevlig torsdag till er alla

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...