STROKE

Min far ! min stora starka älskade  far fick en stroke igår.
Jag körde som en galning hem till mor, min faster var redan där.
Det blev ambulans in till sjukhuset .
Dino tog min faster med sig hem till sig och jag ringde valpkursen på väg hem som Cornelia och Dino egentligen skulle börjat på i går kväll.
Sprang ner i källaren och letade upp telefon nummer till de kunder som skulle komma på kvällen.
Avbokade dem på väg in till sjukhuset.
När jag kom in på sjukhuset var far på röngten så jag skickades upp dit där mor satt och väntade.
En sköterska kom ut och berättade att ett stroketeam var på plats och tog hand om far.
Kanske skulle de skicka honom till Lund för att "suga" ut proppen med en ny teknik.
Efter ett tag kom hon ut igen och sa att far skulle upp på Neuro / Stroke avdelningen på övervakning på sjukhuset. Läkaren kom då ut och berättade att han inte blev skickad till Lund då stroken pågått för länge och gett ärrbildningar, dessa sitter över hans tal och minne och det var mediciner som gällde för far nu.
Ha blev inrullad på ett rum , uppkopplad till maskiner samtidigt som sköterskorna gjorde diverse undersökningar.
Det syntes på far att ha var rädd och ledsen även om ha inte kunde säga det.
Stackars far !!! Min stora starka trygga far !!
Plötsligt låg han i en sjukhussäng och kunde inte varken våra eller sitt egna namn.
En sömnlös natt , men som tur är har telefonen inte ringt och det är väl ett gott tecken.
Hoppas han är piggare idag <3 <3

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...