TVÄRA KAST

Förvirrad!!!!!
Mor ringde vid 11 tiden idag och sa att far blev utskriven kl.14.00 ?????
Alltså nu fattar jag ingenting !!!!
Igår sa ju läkaren att han skulle stanna ett tag ???
Jag och mor körde upp till sjukhuset för att möte med läkaren .
Ifrågasatte läkarens bedömning på endast 24 timmar och han förklarade att enl. logoped och arbetsterapeut så tyckte de att far gjort stora framsteg.
JO, det kan jag hålla med om förvisso
Han har ändå gått från att inte kunna våra namn till att kunna prata meningar
Trots allt är det fortfarande mycket som glöms och snurras ihop och när vi inte riktigt förstår honom så blir han ledsen och arg , helt förståligt om man har afasi.
Men men, nu är han hemma igen i alla fall och jag hoppas att mor orkar med .

I övrigt har dagen sprungit iväg sen klockan 8 när jag började tills nu .
Min kropp och min hjärna är helt slut och jag undrar om afasi är smittsamt ;)
Känns verkligen så nu. Får skriva upp allt på papper för att jag inte ska glömma det och jag märker att jag är hemskt förvirrad och disträ...
Det är MYCKET just nu
Men va fasiken , det är snart semester ( mitten juli ) och jag får vila upp mig då efter student och allt och hoppas att min far kan hålla sig lugn och fin utan att tänka på nått jobb eller vilja köra bil .För det lär han inte få göra på länge.
Nu kraschlandar jag på soffan och lär somna som en stock när kudden väl kallar.
Puss och Kram

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...