HAVRE PANNKAKOR

En snabb , lätt och mättande mellanmål / lunch är havrepannkakor
Man blir proppmätt och är desutom väldigt nyttig
Rör ihop
6 dl havregryn ( jag använder fiberhavre )
3 ägg och 3 dl mjölk eller vatten
Det blir VÄLDIGT många pannkakor så jag brukar halvera mängden
Bara för att piffa till det lite och smaksätta så häller jag i lite kanel i smeten innan jag steker dem
Stek dem i riktigt smör precis som en tjock pannkaka
Ät dem som de är , funkar både kalla och varma eller ha sylt och grädde till dem
I mitt fall så har jag valt naturell kvarg och ICAs jordgubbssylt utan tillsatt socker :)
Och givetvis kaffe till eftersom jag inte kan leva utan kaffe , hihi

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...