KAN ANDAS UT

Äntligen har en lång dag gått mot sitt slut och jag kan slå mig ner i soffan och njuta av kvällen
Har varit på mammografi och ultra ljud idag och det var lite nervöst när sköterskan som tog plåtarna började märka ut med prickar över ett område på mitt vänstra  bröst Då kände jag klumpen växa i magen och tårarna bubbla innanför ögonlocken.
Jaha tänkte jag , det är alltså där den sitter den jävlen
Efter en massa plåtar från alla håll ock kanter blev jag sen inskickad till läkaren som skulle ta ett ultraljud på bröstet
Lasse fick följa med mig in till läkaren för nu var jag orolig
Men efter noggrann genomgång så visade det sig att det bara var en helt ofarlig cysta och läkaren friskförklarade mig och rekommenderade mig att ta ett glas vin i kväll och andas ut
Och det är precis det jag gör nu
Tar ett glas rött och andas ut ...
Så otroligt skönt att veta att det inte är nått farligt
Går inte att beskriva den lättnaden som uppstår efter en veckas ångest och oro
FRISK, jag är FRISK
Kan inte sluta le :-)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...