ÄLSKADE MOR

Trodde att jag skulle klara mig idag utan någons hjälp idag att kolla Cornelia ,jag hade ju inte så mycket jobb idag och tänkte att hon klarar sig nog om jag laddar datorn och en film på Tv`n så har hon lite att välja på. Men det gick ju som det gick efter 30 minuter hade Cornelia tröttnat och började kalla på uppmärksamhet. Jag fick helt enkelt avbryta massage behandlingen för att ringa till min kära mor
(igen)och fråga om hon möjligtvis hade en chans att komma och passa Cornelia. Tack och lov så kunde hon ställa upp. Jag är oerhört tacksam att jag har mina föräldrar som finns nära tillhands för det är minsan inte bara till att ringa kunderna och boka av dom, för det fösta ska jag ha in dom igen snart och för det andra så behöver man få in pengar för att överleva, och så säger folk att det är en dans på rosor att vara företagare????? Ursäkta , visst det finns massa fördelar MEN det finns precis lika många nackdelar och en av dom är när man blir sjuk ( vilket sällan händer tack och lov)eller när ens barn blir sjuka. Inga kunder = inga pengar och ändå räkningar som ska betalas.
MOR- Jag är så oerhört tacksam över din hjälp. Kram på dig.
Sen var det då äntligen fredag igen....skoldisco för Cassy och soffan för mig.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...