SUCK, JAG ÄR FAKTISKT MÄNSKLIG

Alltså ibland blir jag bara så trött på komentarer från kunder så man har lust att skrika - Jag är ingen j-kla robot utan fullt dödlig som alla andra...
Hade ett samtal idag med en tjej som ringde och hade lite frågor och idag är det då onsdag och hon ringde och ville ha en tid idag????!!! Visst,visst hur skulle hon kunna veta att jag är fullbokad nån vecka fram när hon aldrig varit här, så långt helt ok. Jag förklarade för henne att det tyvärr inte fanns nån tid denna veckan ledigt men att jag hade fåtal tider kvar nästa vecka....-Ja,men jag kan komma efter kl 18.00 får jag till svar....-Ja, det är det fler som kan säger jag lite skämtsamt och om det är bara kvällar som du kan så får du tyvärr vänta några veckor. -Jaha säger hon....men hur jobbar du då? Jag svarar henne, Måndag till torsdag hela dagen från 8.15 till iallafall 19.00 ibland ( oftast ) längre och fredagar stänger jag kl.12.00. -Jaha ,okej svarar tjejen och du kan inte tänka dig att jobba längre en kväll? Eller du skulle kanske kunna en lördag??
ALLTSÅ..... hallå, tyckte hon då... att jag jobbade för LITE eller hur tänkte hon?? Självklart skulle jag kunna jobba dygnet runt men jag är faktiskt mänsklig och tro det eller EJ men jag har ett liv också som kallas PRIVATLIV. Flera ggr fick jag förklara för henne att jag var ganska upptagen innan det tycktes fastna i kontoret på henne. Vad hände då?? Fick hon någon tid undrar ni säkert, svar NEJ.

2 kommentarer:

Catrin sa...

Hej Tina
Ja ibland undrar man om människor missade kön där man delade ut hjärnan,haha. Tycker det är ganska orättvist att du har så mycket att göra och jag har typ inget (skoja bara)
Ha det gott glöm inte att andas
kram

tina sa...

Andas????Är det nått man ska göra regelbundet eller ??
Kul att höra av dig.
Kram

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...