EN PÅSE TOMATER

-Jag fick en påse tomater sa Cassandra direkt när hon hoppade in i bilen efter en dags praktik hos Lasse, -Men jag ville inte ha dom...tillade hon efter. Det hade varit en seg dag ,inget att göra, stämpla brev,rita ,sitta och glo på pappa...roligare kan man ha det. Mellan jobb passen håller jag på att packa inför tysklands trippen, åker tidigt på torsdags morgon och blir borta några dagar. Trevligt, Det är bordtennisklubben som har ett utbyte varje år med en klubb i tyskland, detta har dom hållt på med i över 30 år så det är en väl in arbetad tradition. Det är väldigt trevligt man har lärt känna många tyskar och man har fått följa alla par som blir familjer och ungarna som växer upp ihop, en riktig familje fest i flera dagar. Vartannat år är vi i tyskland och vartannat år är tyskarna här.
Vi bor hemma hos varandra och utför en massa aktiviteter under helgen.
Intensivt som tusan. Idag har jag också haft ett samtal med STORA bokstäver med en tjej på hitta.se som inte tycks förstå vad ett NEJ är, länge sen jag blev så in i helvetes förbannad på någon. Sen det konstiga är alltid att först kommer dom med ett "bästa " erbjudande pris, när man sagt nej till det erbjudandet X-antal gånger DÅ plötsligt kan dom sänka priset till hälften????? Hur funkar det då??? Jag erbjöd mig 500 kr men det ville hon inte veta av, synd! Slutade med att jag fick lägga på luren för jag hade under samtalets gång även sagt att jag inte hade tid att prata för jag hade kund men detta lyssnade hon inte på utan fortsatte mala på....jobbiga människa.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...