FÖR DEN GODA SAKENS SKULL.....


Vad ska man göra av alla sina bättre begagnade prylar, leksaker , böcker, spel m.m som man får över när man byter ut något hemma??? Det är för bra för att slänga och att bara lämna det till en loppis känns ju inte heller så jäkla kul, lägga det på UFFS tunnor..???kommer det fram dit det ska då??? Nej, det kändes inte riktigt bra nått av det så jag funderade och sen slog det mig....kvinnojouren!!! Alla dessa stakars kvinnor och barn som tvingas fly hals över huvud, tvingas lämna allt bara för att komma bort ( man blir riktigt förbannad när man tänker på vad dessa människor får utstå). Jag sökte och fick kontakt med en person och när jag berättade att jag ville lämna en massa saker så blev dom överlyckliga och dom var så enormt tacksamma för omtanken och menade på att det ofta kommer barn och kvinnor som just har ingenting. Jag blev nästan tårögd och bestämde mig för att starta en insamling så det var bara till att skicka ut mail till alla nära och kära och förmedla vidare tanken och flera har redan hört av sig.
Jag planerar att lämna en hel del saker innan Kristi Himmelsfärsdag.
Känns bra faktiskt ,NU vet man att leksakerna säkert kommer till användning och att någon stakare därute som lyckats bryta sig loss har något att komma till, en filt att värma sig i, en nalle att krama, ett spel för att skingra tankarna...
Om jag kunde göra mer så hade jag gjort det....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är underbar!

Tina sa...

Vem det nu än är.....tack

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...