I-R-R-I-T-A-T-I-O-N

Här kom man upp från jobbet glad över att det äntligen var helg för min del. Vad händer jo diskutioner så löjliga att jag inte ens orkar ge en beskrivning av situationen, men det är som alltid.....man hör det man vill höra , lägger till lite vad man själv tror sig hört och allt bli totalt fel.
Diskutioner....jag är så trött på att inte kunna diskutera som vuxna människor ,att kunna föra ett samtal utan en massa onödigt skit .Jag har iallafall kommit till insikt med att jag MÅSTE ta mig i kragen och få ett liv. Allt kan inte kretsa runt jobb och familj jag måste få göra saker för min egen del,för mig själv,för att må bra.
Kanske bäst att lägga till lite mer här nu så detta inte misstolkas(just nu så känns det som om mycket missförstås) för det är inte så att jag inte får göra saker för mig själv utan det är mer mitt samvete.
Jag lider självklart med Lars över att jag alltid jobbar kvällarna vilket också leder till att jag när jag väl är fri inte tycker att jag kan lämna hemmet ,för jag är ju aldrig "hemma" efter kl.16.00 och kan umgås med familjen vid middagsbordet.
Nä, jag jobbar ju då. Klart att jag kan stryka en kväll ,en dag eller en vecka men det är ju också på kvällarna som mitt företag genererar mest inkomst,det är då folk kan komma och det är då jag får arbeta.
Nu var det inte alls detta som diskutionen gällde och det var nog tur att jag lugnade ner mig innan jag skrev av mig här på bloggen....
Jag begär inte att ni som läsare ska tycka synd om mig , detta är något jag valt och trivs med även om det självklart är betungande ibland ,men som sagt jag måste också inse att jag bara har ett liv, att jag måste unna mig själv lite tid för det är det som grundar sig i bottnen av allt...

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...