JA, MAN SKA INTE KLAGA PÅ VÄRMEN





Men jösses vad hett det är, tänk att vädret inte kan komma lite lagom istället så att man hinner vänja sig vid värmen , nä vi går från +12 till +28 grader. Vilken tur man har som har närheten till en poolen hemma hos mina föräldrar. När tvätten var ute och upphängd så var det bara till att packa ihopa sig och barnen och bege sig till svalkan, tja inte för att jag badade....det var ju bara 26 grader ( tihi).
Vi var massa folk som sökte oss till lagunen på Ramlösavägen, jag och barnen tillsammans med Jessica och hennes barn och efter ett litet tag kom grannen Louise med sina barn Sebbe och Phillippa( var det rätt stavat?)och efter ett tag kom även deras pappa och gjorde oss sällskap. Vilken njutning av att bara vara ( äntligen)bara sitta och slappa och njuta, lovely. Efter flera timmar körde jag och hämtade Lasse på jobbet, släppte av honom vid poolen så Herrbjörn fick lite manligt sällskap. Far var ju inte hemma givetvis för han jobbar som alltid fast att han säger att han ska vara ledig, han är värre än mig. Nåja, när jag släppt av Lasse så körde jag och Cornelia till toysRus för att köpa födelsedagspresent till en dagis kompis sen for vi ut på familia där jag skulle byta en bikini som gick sönder i spännet i ryggen när Cassy provade den. Gick in på KappAhl där jag trodde jag köpt den, nähä det var inte deras märke ( hade inget kvitto kvar nämligen)...gick vidare till Lindex samma sak där, inte deras märke. Vad konstigt tänkte jag var har jag då köpt den????Total minnesförlust tills jag kom på det...MAXI ja just det, så det var bara att traska bort till Maxi och byta bikinin där. Lite grymtande då jag inte hade kvittot men vi har alla rätt att reklamera så vad skulle dom säga? Fixade en ny, körde hem igen. Gick över till Jessica och Bosse där vi skulle grilla lite mat och "gubbarna" glo på fotboll. Ligan kockade och jag badade ungarna. Vi blev inte långrandiga jag och ungarna , sååååååå trötta och med tanke på helgens kurs så kände jag bara för att komma hem och slappa vidare så här är jag nu. Lite skrift och lite bilder.Imorgon ska det bli en intressant kurs ,bambumassage, jag undrar bara hur det ska kännas imorgon att ge och få massage på ens något svedda kropp, lite röd är man allt...jo, jag använde solkräm så klart. Trevlig fredag kväll.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...