WOW, JAG ÄR LYRISK


Idag har jag varit på första kursdagen av bambumassag. Kanske var jag lite skeptisk till att börja med och tänkte ,vad är detta?? På bänken låg en stor bambupinne och två lite mindre, ska detta verkligen fungera tänkte jag.
Efter en presentation och frukost så var det dax för första kvinna att kasta av sig kläderna och vi andra fick först en genomgång och sen tog vi område för område på kroppen. Det var otroligt behagligt att ge bambumassagen för det var så fridfullt på något vis och man tyckte att man tog i för kung och fosterland och ändå så kändes det bara behagligt enligt personen som var först ut. När det sen var näste mans tur så var det ju nästan slagsmål om vem som NU skulle få ligga på bänken, jag fick ge mig till tåls fast jag var redan rent lyrisk av den fantastiskt goda doften av oljan som består av grönt te och ingefära. SEN äntligen blev det min tur.....
Kan säga att det tog inte lång tid förrän man var borta, jösses vad gudomligt. Jag däremot tyckte ju att det gjorde ont när celluliterna nästintill krossades isönder. Aj, aj men samtidigt var det på ett behagligt sätt. Helt otroligt skönt. Sen kom vi till ryggen och då dog jag................FAN vad skönt, här kom man verkligen åt alla dom hårda musklerna och med ett tung men fast masserande med pinnarna så riktigt man kände hur spänningarna försvann. Alltså jag är totalt såld. Det roliga var sen när vi skulle ut på stan ( inoljade och glansiga med fettigt hår ,fräscht) och vi stod på Olsons skaferi och väntade på maten då stod vi alla och darrade med benen och bara skrattade, helt lyriska. -vänta bara tills ikväll sa kursledaren. Ha,ha jag förstår vad hon menar.....helt mör i kroppen, ingen aptit, huvudvärk ,pinkat typ 53 ggr redan och så ljuvligt trött. Helt fantastiskt och jag längtar verkligen tills imorgon igen då fortsättningen kommer.
Bambu massagen är perfekt till killar för den är ganska kraftig och till tjejer för att få bort celluliter ( bara så ni vet )

Jag gjorde också en god insats idag....knäckte rätt kursledarens rygg för när vi gick på med pinnarna på henne så såg man hur illa det satt i ryggen på henne så jag fick gå in och göra en god gärning. Det knakade till rejält i ryggen och efteråt så kändes det bättre på henne.
Nu har jag och barnen varit och hyrt filmer ,laddat upp med godis och ska bara slappa , fast jag tror nog inte att jag hinner se så mycket på filmen för jag lär nog däcka fullständigt. Var är Lars då tänker ni kanske, han är ute med "grabbarna" på herrmiddag.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...