SOLEN VÄRMER

Om jag hade skrivit att jag hade varit aktiv idag sååååååå hade jag ljugit....
Idag har jag gjort precis som jag önskade mig för någon månad sen ( önskelistan )jag har suttit i solstolen medan målaren var och målade här. Kändes för jäkligt ett tag att sitta medan andra jobbade men jag vande mig snabbt av den tanken. Barnen lekte med kompisar ( utom Cassy som hade 38 graders feber )och Lasse höll på med nått på sitt håll och JAG , ha jag satt och läste. Fan vad gott.
Alltså nu låter det som om man inte gjort ett skit men hallå, jag har tvättat och bäddat rent så lite aktivitet har det allt varit sen har jag faktiskt också varit ute och cyklat med Cornelia gata upp och gata ner , hon vill helt enkelt inte lära sig att cykla så idag mer eller mindre tvingade vi henne upp på cykeln..och efter ett tag blev hon lite modigare, men inte fullt ut än. JA,ja jag vet...man borde kunna cykla när man är snart 6 år men hon kan så mycket annat och för eller senare så släpper det och hon cyklar själv, så var det för Cassy...hon lärde sig cykla i 1:a klass. Mor kom förbi en runda medan far min var och hjälpte Bosse och Jessica med deras trädäck, sen hade dom fått låna vår pool så den var under uppfyllnad också och Cornelia ,Sofia och Phillippa ( blev det rätt nu) badade i det iskalla vattnet. BRRRRR.
Cassy kände sig lite hängig och frågade om vi inte kunde hyra en film, jättebra ide så vi cyklade bort till Brunnen och hyrde 2 filmer, så smidigt det var att hyra där. Det är precis vad jag kände för en bra film och bara slappa igen....ha, ha måste ju ha krafter tills imorgon. Tror att det börjar bli lite lugnare för min del nu också, för nu har folk börjat sin semester och då har man inte tid att få behandlingar, sen och andra sidan så ska det ju bli kanon väder OCH då är det säkert en hel del som kommer att "glömma " sina tider,I dont care dom får ju betala iallafall samtidigt som man blir irriterad för man vill ju gärna planera sin egna tid.
Njut av söndagen, imorgon är det en ny dag

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...