SOL OCH POOL

Klar redan vid 14.00 tiden idag....så lyxigt. Hämta Cornelia som knappt han hem förrän hon sprang in till Philippa ( lär mig aldrig stava det namnet rätt),dom skulle nämligen komma hem från semesterresan idag. Hon kom tillbaka igen med ett ledsamt uttryck i ansiktet - Dom var INTE hemma sa hon och gick upp på sitt rum. Vi ringde Sofia och hon kom över ett litet tag. Medan dom lekte fick jag ett tisdags ryck och putsade fönsterna ( klart knäppt i den värmen som det var ).När Sofia åkt iväg så hoppade jag och tjejerna in i bilen och körde till poolen ( får nog snart bygga en egen)badade ett tag, körde hem och hämtade Lasse och körde vidare ner till stan och käkade middag på Big Buddha, jösses vad gott och såååå mätt jag blev.
När vi var hemma igen såg vi att Grannarna kommit hem och vi sa till Cornelia att NU är Philippa hemma men då blev hon plötsligt blyg ( ?? )nu var det ju tur att dom hörde oss och vi hörde inifrån deras hus hur Philippa skrek - Cornelia ,och sen kom hon springande. Behöver jag säga att lyckan var total.
Imorgon ska Cornelia vara hemma från dagis, jag har enstaka kunder på fm och jag är säker på att Cornelia klarar sig själv under tiden som jag jobbar.
Blir säkert lite poolväder imorgon också( hoppas jag )

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...