TAR DET ALDRIG SLUT ????

Blir så trött nu.....
Upptaäckte till min stora fasa tre larver..... I KÖKET igår kväll.
När man plockade den första så tänkte man , hrm! Var kom den ifrån ?
När man plockade den andra så började man få lite panik och titta sig omkring överallt ( för dom upptäcktes inom samma köksområde) Hur hamnade dom här ?!
När den tredje upptäcks så FÅR man panik.Ordagrant panik.
Finns det en, två, tre så finns det fler.
Så när Lasse kom hem vid tio tiden igår kväll så brog vi loss listerna under köksskåpen, kollade igenom alla låder.
Vad jag trodde så kom dom nerifrån eftersom dom var på väg uppåt.
Vi hittade ingenting och var nära att ge upp.
Då taet var jag och tömmer vår låda som vi har mjöl, havregryn, flingor odyl i.
Hittar ingenting..... Jag säger till Lars att slänga ett paket av Paulins mussli ( jag trodde det var gammalt )
Lars tar av någon anledning upp påsen inuti kartongen och nere i botten på den paketen var där larver, samma som jag sett innan.
Det var förstadiet till mjölbaggar.
Slänger ut allt, städar och grundkollar alla andra lådor runt omkring, hittar inga fler.
Men seriöst, hur länge ska detta hålla på ??
Så jäkla äckligt samtidigt som vilken jäkla tur att vi faktiskt såg dem innan de blev till mjälbaggar.
Googlade mjölbaggar och mycket riktigt där var bild på dom rackarna.
Mest troligast har dom kommit med paketet från affären för så stod det på internet, att dom oftast fanns med i något torrfoderpaket.
Gissa om jag ska undersöka alla paket man köper, och eftersom vi har slängt allt nu så behöver vi verkligen fylla på också.
Snacka om panik !!!!!
Blev en sen kväll för mig och Lars.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...