DET EKAR AV TOMHET...

Ja , då har första semesterveckan försvunnit och en vecka återstår
Det har varit en vecka full laddad med känslor
Jag och Lars har ju tidigare i år gjort valet att gå skiljda vägar efter 21 år ihop
Och denna veckan har bestått av att dela , packa, planera och en flytt åt Lars
Det har varit turbulens i känslor
Sömn som är obefintlig
Och stress över hur det ska bli
Lasse har iallafall fått en fantastisk lägenhet och den är riktigt mysig nu när allt kommer på plats
I huset här ekar det tomt i vissa rum och jag tänker
- jaha vad ska jag ha här nu då ??
Är så trött i kropp , knopp och själ och hur bra allt än har gått så är det en stor tomhetskänsla som infinner sig
Allt har gått smidigt och jag är så tacksam över att vi kan vara de vänner vi är även om det känns ohyggligt märkligt att dela på oss och saker som vi byggt upp och sammanfogat under så många år ihop
Men ibland blir det ju inte alltid som nan tänkt sig och hur värdelös man än kännt sig i många situationer så finns tanken ändå nånstanns att det löser sig och blir bättre
Vi tog ju trots allt detta beslutet av en anledning och jag tror vi bägge nånstans innerst inne vet att det kommer lösa sig för oss på olika vis.
Det kommer bli tufft , både känslomässigt  och ekonomiskt till en början men saker och ting får bara falla på plats och jag tänker lite så här att om vi inte mötts så hade vi inte fått de två fantastiska döttrarna vi har ihop och vi hade aldrig delat de minnen vi har skapat ihop om vi aldrig mötts.
Vi kommer alltid att höra ihop på vårt vis och med våra underbara barn <3 <3
Ett nytt blad kommer så småningom att vändas i våra böcker

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...